Velkommen til Hollis hundeskole

Hollis hundeskole var i utgangspunktet et privat initiativ for å få i gang et positivt treningsmiljø for hund og eier i Modum kommune i Buskerud. Initiativtaker er Elin Mariboe, som har trent dyr i over 20 år. Elin flyttet til Bømlo kommune i Vestland i 2017, og Hollis hundeskole har nå startet opp igjen her.

 



Hollis hundeskole er tuftet på positiv forsterking, hvor vi setter lydighet i sammenheng med aktivitet og hverdagsliv. Jeg trener ved bruk av klikker og kroppsspråk. Min kunnskap om dyr er stor, og jeg tilpasser treninga til den hunden du har. 




  

Mer om Hollis hundeskole:

Hunder som skal delta på kurs må vise vaksinasjonskort ved første frammøte. Alle hunder må holdes i bånd på trening. Hundemøkk må plukkes opp.

Hollis hundeskole er opptatt av god hverdagslydighet og trygge hunder. På mine kurs vil dere lære hvordan dere skal jobbe for å forebygge lydredsel, underlagsredsel, redsel for fremmede osv. Dere får også kjennskap til forskjellige oppgaver dere kan gi hunden for å trene hodet dens. Jeg tar også tak i hverdagslige problemer dere måtte ha.

Vi bruker miljøet rundt oss som treningsarena. All trening foregår utendørs. Jeg tilpasser treningen til hundens alder og hva du som eier skal bruke hunden til.







2 comments:

  1. Håper dere vil holde et kurs i Tønsberg-distriktet!

    ReplyDelete
  2. Forslaget er notert. Ser for meg at det kan bli kurs i august/september på de kanter :-)

    ReplyDelete